Klantenservice: support@robotwinkel.nl +31 (0) 6 48 61 12 84
Nederlands

DJI

Als je drones zegt, dan zeg je DJI. Waarschijnlijk niet bewust, maar als je een foto ziet van de 1ste generatie Phantom dan herken je hem meteen: deze drone kom je werkelijk overal tegen. Computerbladen, reclamefolders of nieuwsbrieven: noem het maar op. DJI heeft als eerste merk drones bereikbaar gemaakt voor de normale consument en daar plukt het nu de vruchten van. 

 

Het begon in 2006, toen in Shenzhen (ook wel het Silicon Valley van China genoemd) DJI werd opgericht. Na wat omzwervingen werd de Phantom-serie geboren. Dit was de eerste drone waarbij een gemiddelde consument geen buitengewone technische kennis hoefde te hebben om toch met de Phantom aan de slag te kunnen. Dit sprak natuurlijk een veel grotere doelgroep aan dan andere drone-fabrikanten deden, en zo sloeg DJI een slaatje uit deze vindingrijke drone. 

 

Inmiddels zijn we al bij de 3de generatie aanbeland, en het einde is nog lang niet in zicht op gebied van drones. Sterker nog, er wordt de komende tijd juist heel veel groei verwacht in de drone-industrie. DJI staat hier dus sterk in zijn schoenen, en dat hebben investeerders ook door. Zo heeft DJI laatst in een investeringsronde 75 miljoen dollar opgehaald, en heeft het bedrijf nu een totale waarde hebben van 8 miljard dollar. 

 

Deze hoge waarde komt natuurlijk niet (letterlijk en figuurlijk) uit de lucht vallen: investeerders willen graag drones inzetten voor commerciële doeleinden. Bekend is dat bedrijven als Amazone al experimenteert met het bezorgen van pakketjes via drones, om zo een bezorging via 24 uur te kunnen garanderen. Ook heeft de TU in Delft een toepassing bedacht waarbij een defibrillator op een drone is gemonteerd om zo een patiënt te kunnen redden in levensbedreigende situaties. Zo is een drone sneller op de plek des onheils dan een ambulance. Mocht DJI zich weten te koppelen aan dergelijke diensten, dan zullen er nog meer drones dan ooit verkocht worden. Hiervoor zal DJI het uiterste uit de kast moeten halen, want de concurrentie ligt op de loer en weet ook dat er in drones een enorme toekomst zit.  

 

Nu DJI zijn formule voor de succesvolle Phantom serie op orde heeft, richt het zich dan ook voornamelijk op het tweaken van de drones. Zo wordt er uiteindelijk naar een perfecte drone gestreefd, waarbij de gebruiker een zo makkelijk mogelijke gebruikerservaring heeft om fantastische foto’s en video’s te kunnen maken zonder een helikopter in te hoeven huren. DJI maakt het mogelijk om je Steven Spielberg te voelen, zonder het daarbij horende budget te hebben. Dit zie je terug aan nieuwe functies zoals automatisch opstijgen en landen en het gemakkelijker kunnen binnenvliegen door een nieuw stabiliteitssysteem. Dit alles om het geheel zo makkelijk mogelijk te kunnen besturen. Hiervoor is DJI geliefd, en als ze zo doorgaan, zal het dit ook wel zo blijven. En als gevestigde drone-fabrikant gaan ze ook niet ergens snel heen op deze groeimarkt. Kortom, DJI is een blijvertje en zul je in de toekomst nog veel vaker gaan tegenkomen! 

Design and Development by Asolution Design
© 2015 | All rights reserved!